Unsko-sanski kanton predstavlja jednu od glavnih turističkih regija u Bosni i Hercegovini koja ima potencijal da izraste u jednu od vodećih turističkih regija u cijeloj Evropi. Kao i svako drugo turističko područje Unsko-sanski kanton je jako ovisan o radnoj snazi zaposlenoj na terenu. Trenutno su poslodavci u turizmu na ovom području suočeni s velikim deficitom radne snage zbog stalnog iseljavanja, ali i nekvalificiranih potencijalnih radnika. Koliko god lokacija bila atraktivna, činjenica je da uspjeh u turizmu ovisi o pruženoj usluzi.
Nezaboravno turističko iskustvo mogu pružiti oni poslodavci čiji su uposlenici gostoljubivi i empatični, gostu pružaju personalizirano iskustvo, posjeduju multikulturalnu svijest te mogu razgovarati s gostom na engleskom jeziku koji se danas smatra jezikom povezivanja ljudi. Upravo ova iskustva određuju da li će turist doživjeti nesvakidašnje iskustvo, hoće li se i koliko puta vratiti na određenu destinaciju, koliko će dugo ostati i koliko je spreman potrošiti tokom odmora.
Takozvane meke vještine koje se u našoj zemlji rijetko obrađuju u nastavi formalnog obrazovanja, jezičke vještine te vještine potrebne za efikasno higijensko pripremanje turističkog smještaja u kratkom vremenskom roku, kako bi rezervacija za naredne goste mogla ići isti dan neke su od najpotrebnijih vještina koje trenutni uposlenici i oni koji žele raditi u turističkom sektoru trebaju posjedovati.
Nažalost, svjedočimo da zbog izostajanja ulaganja poslodavaca u obrazovanje svojih zaposlenika, zaposlenici i oni koji bi to mogli biti, rad u turizmu ne smatraju atraktivnim poslom jer se čini da ga može raditi bilo ko. Vrlo je važno da svi akteri u turizmu razumiju kako su važni odnosi s gostima, ali i koliko je važno ulagati u obrazovanje zaposlenika. Kao rezultat ovakvog pristupa bit će poboljšana i slika u javnosti.